06 Feb
06Feb


מי קונה יותר- נשים או גברים?

מחקרים נערכים על מנת לבדוק נתונים/השערות ולהעניק סדר ומשמעויות בהתנהלות האישית/חברתית/מקצועית של האדם בעולם. בשנים האחרונות קיימים מחקרים רבים בתחומי שיווק ופרסום, קנייה ומכירה. תחומים מאלפים אלו קשורים לפסיכולוגיה של האדם, להרגלים, לכוח השיווק, ללחץ חברתי ולמנגנוני כלכלה. בדיונים הרבים על ההבדלים שקיימים (או לא) בין גברים ונשים עולה לרוב נושא ה"קניות". האם נשים עורכות יותר קניות? או אולי דווקא גברים? מהי הסיבה העיקרית לעריכת קניות? מחקרים מגלים כי נשים מצטיירות ככאלו שאוהבות לערוך קניות ואכן מחקר מצא כי נשים נהנות יותר מהקניות, וה'שופינג' הוא סוג של תרפיה בשבילן, ועדיין מבחינה כלכלית הן מחושבות(!) יותר מגברים – הן עורכות סקרי שוק והשוואת מחירים טרום מסע הקניות, בעוד גברים גם מתלבטים פחות בעת הקנייה עצמה (קונים מהר יותר מבחינת זמן השהייה בחנות) וגם קונים בסכומים גדולים יותר בכל מסע קניות. במחקר שנערך בישראל (ב-10 רשתות של ספורט, בית וביגוד) נמצא כי בשנת 2007-2008 גברים רכשו בסכומים שהם ב- 28% גבוהים יותר מהסכומים אותן נשים הוציאו. נשים קונות יותר ביום יום (ב-17% יותר מגברים), אך מוציאות פחות כסף! נשים קונות מוצרי מזון, ניקיון ו'טיפוח-קוסמטיקה' בעוד גברים קונים מוצרי חשמל או כלי עבודה. גברים עורכים קניות לעיתים רחוקות יותר אך מוציאים יותר כסף בכל קנייה. נתון מעניין נוסף שנמצא- 65% מהגברים שמדדו בגד מסוים אכן קנו אותו לעומת 25% מהנשים. כמו כן, נמצא כי הגברים בקנייתם הינם אימפולסיביים, פחות מחושבים, לא משווים מחירים ולא לוקחים רשימת קניות. נתונים אלו אשר שופכים אור על המין הגברי והמין הנשי, מעניקים אף ידע חשוב לעולם המכירות, השיווק והפרסום.

סדנאות ILEAD להדרכת אנשי מכירות:

חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.  

ליצירת קשר עם חברת iLEAD להדרכת מכירות אנא לחץ/י כאן, או צלצל/י עכשיו: 072-2500344